MTVA, the body that operates public TV and radio stations in Hungary, has lost a second court case against the news portal

BBJ reports that MTVA sued Index for an article in September last year that claimed it manipulated its viewership figures.

Specifically, MTVA said that 19% of the Hungarian population was watching one of its shows, whereas only 300,000 people did so.

Index said that the figure of 1.7 million was arrived at by MTVA by adding together all viewers watching its TV programmes on that specific day.