Google ruimt in de steek gelaten pagina's Google+ op

Al een tijd niet meer aan je Mijn Bedrijf-pagina gedacht?

Google gaat vanaf 28 juli ongeverifieerde bedrijfspagina's opruimen. Ooit geverifieerde maar nu inactieve pagina's zijn overigens ook niet meer geverifieerd.

Het is voor het oorspronkelijke doel van Google (relevantste zoekresultaten) zo mooi dat als mensen een lokaal resultaat googelen ze uitkomen bij een pagina van een restaurant die niet (meer) geverifieerd is. Bovendien is het niet zo mooi voor het beeld van het sociale netwerk: al die officiële pagina's die niet worden onderhouden maar toch hoog opduiken in lokale resultaten.

Opruimactie vanaf de 28ste

Daarom begint Google morgen met het opruimen van ongeverifieerde Mijn Bedrijf-pagina's. Een bedrijfspagina verifiëren is geen eenmalige actie. Als een eigenaar een tijdje niet actief is op het account, schakelt Google de pagina naar 'ongeverifieerd'. Deze achtergelaten pagina's worden dus mooi meegenomen met de opruimactie van Google.

Mocht je dus nu opeens denken: "O ja, ik had ook zo'n pagina" is dit een goed moment om de openingstijden toch maar eens bij te werken.