Linux 4.2 komt zondag! (Of niet)

Linus Torvalds weet het ook niet meer.

De spanning wordt ondraaglijk! Komt de final release van Linux 4.2 nu wel of niet aankomende zondag? Het ligt allemaal aan Linus. Heeft Torvalds er zondag vertrouwen in?

De gedachtensprongen van 's werelds opperstalmeester in het Linux-universum zijn soms nauwelijks te volgen en ook Torvalds meest recente blogpost werpt weer meer mist op dan dat het veel duidelijkheid geeft. De 4.2-kernel is inmiddels aan zijn zevende release candidate toe en dat zou dan de laatste uitgave van Linux 4.2 moeten worden. Maar Linus twijfelt.

Het kan vriezen, het kan dooien

"Deze keer heb ik mijn beslissing nog niet gemaakt. Vorige week zondag, met rc6, was ik aardig tevreden, maar nu na een week van problemen (met wat code voor x86) weet ik het nog niet zo zeker meer. Dus dit (rc7, red) kan de laatste rc zijn, of niet. Het hangt er vanaf wat er deze week nog gebeurt en hoe ik me erover voel aankomende zondag."

Maar dan bedenkt Linus zich alweer, want in de volgende alinea van zijn blogpost zegt hij dat het eigenlijk best goed gaat, dat het een kleine rc is en de aanpassingen relatief klein. "Dus een release volgende week is zeer zeker mogelijk."