Russian TV dispute rumbles on

By Chris Dziadul | March 11, 2009 | 10:57 UK

The dispute over Russian TV channel distribution in Ukraine is by no means over yet.

A recent report in Telekritika says that Ren TV has refused to be broadcast in Ukraine, while the carriage of RTR Planeta is to discussed at diplomatic level between the two countries and TVC International plans to launch a Ukrainian version.

The dispute began in late 2008, when the Ukrainian National Council for TV and Radio Broadcasting suspended broadcasts by several Russian channels, ostensibly on the grounds that they were failing to comply with local laws.

The council subsequently granted Channel One and Ren TV temporary permission to broadcast in Ukraine.

Ten other channels also received permission in December, as did according to RAI Novosti Feniks + Cinema, Ocean TV, Topshop TV and Zoopark in late February.