Gazprom buys Russian DTH rival
Chris Forrester

Russian oil and gas conglomerate Gazpromís media division has bought a controlling stake in National Satellite, which trades locally as Tricolor TV (the Russian flag is made up of three coloured bands).

Gazprom Media already controls NTV+ and its satellite operation. The combined DTH operation now numbers more than 6m homes, of which some 3.7m are pay-TV subscribers of Tricolor.

Financial terms were not revealed.