EK-duel Moldavië-Nederland primeur voor Veronica

Veronica zendt op 8 oktober de EK-kwalificatiewedstrijd Moldavië-Nederland uit. Het is voor het eerst dat een kwalificatiewedstrijd van het Nederlands elftal op Veronica te zien is. De reden daarvan is dat SBS6, net als Veronica onderdeel van SBS Broadcasting, op vrijdagen Popstars uitzendt.

SBS kocht de uitwedstrijd apart aan, omdat het tv-concern alleen over de rechten van de thuiswedstrijden van Oranje beschikt in de aanloop naar het EK in 2012. Daarnaast beschikt SBS6 over de rechten van alle oefenwedstrijden, uit en thuis. De uitzending bij Veronica begint om 19.55 uur. In de studio ontvangt Jan Joost van Gangelen Ronald en Erwin Koeman. Hans Kraay jr. staat langs de lijn om de spelers van Oranje te interviewen. Leo Oldenburger verzorgt het commentaar.

(ANP)