Jan Slagter: ‘Henny Huisman wil te graag op televisie’

Omroep MAX-baas Jan Slagter vindt dat Henny Huisman te graag op televisie wil. Hij baseert die mening onder meer op een recente gebeurtenis. “Ik werd van de week gebeld door zijn manager, omdat Henny één keer Koffietijd op RTL 4 ging presenteren. De manager vroeg of ik dat goed vond. Zo ver gaat dat inmiddels. Ik zei: ‘Natuurlijk is dat goed. Waarom vraag je dat aan mij?’ Hij zei: ‘Ja, misschien als je straks een programma voor hem hebt, dan ben je misschien boos’“, aldus Slagter.

Slagter vond het belletje onzinnig. “Wat een onzin. Als ik een programma heb voor Henny, is hij welkom, maar ik heb geen programma voor hem.”

Ook aan Mieke van der Weij heeft Slagter ‘nee’ moeten verkopen. Recentelijk ging de presentatrice op sollicitatie bij de seniorenomroep. “Ik had geen belangstelling. Je moet wel een programma hebben dat bij haar past. Zo gemakkelijk is dat niet.”

Van der Weij stelt dat ze is afgewezen, omdat Slagter haar ‘te grachtengordel’ vindt. Dat is volgens Slagter niet helemaal correct. “Toen ik met Hanneke Groenteman sprak, had ik ook zoiets van: te veel grachtengordel. Toen zei ze tegen me: ‘Maar Jan, ik ben helemaal niet grachtengordel. Ik rook shag en ik naar de Albert Heijn.’ Toen dacht ik: ze heeft gelijk. Haar programma Sterren op het Doek doet ze ook fantastisch.”

“Ik moet ook eerlijk zeggen: ik moet een klik met iemand hebben. Met Hanneke kon ik gewoon ergens in een kroeg sigaretjes roken. Je moet wel bij MAX passen“, besluit Slagter in De Wereld Draait Door.