“Eerlijker dan Babyboom kan het niet"
Caroline Tensen is de komende weken met zowel Eén tegen 100 als met Babyboom op de buis te zien. Totaal TV sprak met de presentatrice.
Waar ging Babyboom ook alweer over?
"Net als in het eerste seizoen in 2007 volgen we honderd stellen met een kinderwens. Babyboom portretteert deze mensen op de meest bijzondere en intieme momenten, zoals tijdens de eerste zwangerschapstest, of tijdens de eerste echo. Ik voel me enorm bevoorrecht dat ik dit programma met deze stellen mag maken en hun blijdschap, hun opluchting, maar soms ook hun verdriet van zo dichtbij mag meemaken.”
Wat maakt Babyboom zo leuk?
"Het is een herkenbaar programma en alle facetten van een zwangerschap komen aan bod. Ook als het niet lukt. En vooral dat laatste is nog een klein beetje taboe. Erg gek, want de stellen die nu aan Babyboom meedoen en waarbij het nog niet is gelukt om zwanger te worden, willen juist graag openheid geven.”
En dat wordt ook in beeld gebracht?
"Eerlijker dan Babyboom kan het niet. Dit is de meest reële televisie die ik ken. En het is erg fijn dat we van de NCRV de tijd krijgen om zo’n programma te maken. Met dit seizoen zijn we elf maanden bezig…”
Je bent zelf ook zwanger geweest?
"Ik heb twee kinderen! Maar ik heb ook een zwangerschap meegemaakt die niet zo goed afliep. Dat maakt mij nu, zoveel jaren later, nog iets meer geschikt om dit programma te presenteren. Ik ken alle pijnen, en kan daardoor bij sommige stellen wat beter heftiger gesprekken voeren.”
Hoe kijk jij televisie?
"Als ik sta te koken, heb ik altijd een kleine televisie aan, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik als ik alleen thuis ben ook wel eens probeer om juist niet te kijken... Aan de andere kant wil ik graag - vanwege mijn beroep - alle grote programma’s even zien. Oh ja, op de maandagavond kijk ik tot slot nog graag naar CSI!”
Waar keek jij vroeger het liefst naar?
"Stuif es in. Voor dat programma moest álles wijken. Die brieven, die hysterie. Echt, Stuif es in stond bij mij heel lang op één.”
Welke presentator of presentatrice vind je goed?
"Dat is makkelijk: Mies Bouwman. Daar kan ik al van kinds af aan van genieten en zij staat nog steeds op eenzame hoogte. Natuurlijk had elk televisieoptreden een repetitie, maar eenmaal op de buis leek het alsof ze alles zó uit haar mouw schudde. Bij Mies voel je je direct thuis.”

Reply With Quote