Antoinette: ‘Grote bedrijven móeten in Radar komen’
Antoinette Hertsenberg vindt dat grote bedrijven bijna niet mogen weigeren om in haar programma Radar te komen. Dat zegt de presentatrice in Avrobode. Radar is volgens Hertsenberg onvermijdelijk. “Grote bedrijven moeten komen, vinden we. Zo weigerde Rabobank verantwoording af te leggen voor hun Opmaathypotheek. Drie weken lang hebben we op tv aandacht aan de zaak gegeven en aan de telefoon gehangen, totdat ze kwamen. Ik was zonodig wel acht weken doorgegaan.”
Hertsenberg denkt dat bedrijven vrezen voor haar programma. “Ja, dat denk ik wel. Die bedrijven en instanties weten ook dat er twee miljoen mensen naar Radar kijken, dus er staat behoorlijk wat op het spel. De druk om bij ons langs te komen, verantwoording af te leggen en met een oplossing te komen, is daardoor enorm. Ik vind het heel fascinerend dat je als medium een rol kunt spelen in de oplossing van naken waar mensen rechtstreeks mee te maken hebben.”
De presentatrice benadrukt dat ze bedrijven niet per se door het stof wil zien gaan. “Je hoeft niet per se door het stof te gaan. Als er een probleem is, moet je dat als bedrijf gewoon oplossen. Op het moment dat je bij ons komt zitten en dat op een redelijke manier doet, is daar helemaal niets mis mee. Dan zie je ook dat de vergevingsgezindheid van de kijkers heel groot is. Wanneer een bedrijf heel halsstarrig blijft, geen oplossing biedt of zich niet laat zien, is de schade veel groter. Gelukkig worden bedrijven zich daar steeds meer van bewust.”
Radar keert maandag om 20.30 uur terug voor een nieuw seizoen op Nederland 1.

Reply With Quote