Oranjespelers zeggen ‘nee’ tegen Harry en Johnny
Spelers van Oranje willen niet langer meewerken aan de tv-programma’s van Harry Vermeegen op RTL 7 en Johnny de Mol op Veronica. De voetballers gaan zelf een tv-programma bedenken. Dat bevestigen Vermeegen en De Mol in de media. De Oranjespelers willen hun nieuwe format als collectief aanbieden aan tv-stations. “Vandaar dat De Mol en ik daar niet meer mogen opnemen. Eigenlijk draait het simpelweg om geld, zoals altijd. De spelers willen geld zien“, vertelt Vermeegen.
Wie aan het nieuwe programma verbonden wordt als presentator, hangt dus af van de bieding. “Ik zou er ook op kunnen bieden, maar RTL gaat er echt niet voor betalen.”
De Mol benadrukt dat het geen persoonlijke kwestie is. “Dat heeft niets te maken met mij of Harry. Dat heeft te maken met het feit dat zij als groep een programma willen doen, dat iets meer richting het EK gaat. Dat je bij hen thuis kan filmen of dat je een item maakt op de plek waar ze gaan wonen. Met wie ze dat gaat doen, is nog niet bepaald.”
Ook De Mol verliest daarmee belangrijke inhoud voor zijn programma De Dag voor Oranje. “We hebben alleen nog kleine dingetjes opgenomen. De grote dingen willen ze echt bewaren voor het EK. Ze hebben het collectief afgesproken. Ze willen het één keer goed doen en niet meerdere keren half.”
De presentator hoopt dat SBS meedoet aan de bieding. “Als het bij ons zou komen te liggen, zou ik dat hartstikke leuk vinden.”

Reply With Quote