Marco Borsato zei ‘nee’ tegen eerste The Voice
Marco Borsato zei vorig jaar ‘nee’ tegen John de Mol toen hij hem vroeg om coach the worden in het eerste seizoen van The Voice of Holland. “Het was te vroeg. Ik had net een woelig jaar achter de rug en wilde gewoon eerst een nieuw album maken“, zegt hij bij de TROS. De zanger vond de tv-show echter te gek. “Daarom ben ik ontzettend blij dat ik er nu wel bij ben. In de tussentijd heeft het programma zich bovendien dubbel en dwars bewezen. Ik voel me goed in de rol van coach.”
The Voice past hem als een jas. “Ik heb gedurende mijn carrière altijd kansen geboden aan nieuwe artiesten. Ik heb in het verleden veel duetten gedaan, zoals met Trijntje Oosterhuis, Do en Ali B. Het heeft hun carrières vooruit geholpen en er zijn mooie vriendschappen en samenwerkingen uit ontstaan.“
Borsato werd zelf bekend door een tv-show, namelijk De Soundmixshow. “Er zijn heel veel winnaars van talloze talentenjachten waarvan niemand nog iets hoort. Ik ken de valkuilen en ben de uitgelezen persoon om anderen te wijzen welk pad ze het best kunnen bewandelen.“
The Voice of Holland 2 gaat vrijdag in première op RTL 4.

Reply With Quote