Frits Bom vindt Oh Oh Cherso ‘tv-gedrocht’


Frits Bom vindt Oh Oh Cherso een vreselijk programma. Hij is van mening dat de hoofdpersonages ‘onaangename mensen’ zijn. “Angstwekkende lieden waar je een straatje voor omloopt“, zegt de oud-presentator. De tv-recensent vindt het onbegrijpelijk dat Oh Oh Cherso het scherm heeft gehaald. “Het bestaat en zal nog wel even blijven bestaan. Want onaangename mensen zoeken onaangename mensen op. Er daar zijn er veel van, kennelijk ook bij RTL 5. Soort zoekt soort.“

Bom heeft niet voor zijn plezier naar het programma gekeken. “Ik zag het programma voor het eerst, onder druk. Want het was louter en alleen omdat het op zoveel plaatsen aandacht afdwingt.”

En ook dat begrijpt hij niet. “Waarom doen media dat. Zelfs als het op recenserende of beschrijvende toon gaat. Soms zijn er wanproducten die beter kunnen worden verzwegen. In de hoop dat het vanzelf ophoudt. Of dat niemand er achter komt. Oh Oh Cherso is zo’n monster. Een tv-gedrocht.“