Jeroen: ‘Nieuwe weddenschapsshow lijkt op die van Carlo’

Jeroen van der Boom geeft toe dat zijn nieuwe SBS 6-programma Wedden Dat Ik Het Kan! erg lijkt op de RTL 4-show Ik Wed Dat Ik Het Kan van Carlo Boszhard. Hij heeft geen zin om daarover te liegen. Dat vertelt de presentator op Q-music. Volgens Van der Boom lijken veel programma’s nu eenmaal op elkaar. “Ja, het lijkt erop. We kunnen lang en breed zeggen dat het een groot verschil is, maar het is een combinatie van Ik Wed Dat Ik Het Kan en het vroegere Wedden Dat.”

De zanger vindt het geen schande dat tv-shows op elkaar lijken. “Het is algemeen bekend dat weddenschappen een leuk gegeven zijn voor een tv-programma. Dit is dan een nieuwe variatie en die heet Wedden Dat Ik Het Kan. Zo worden er op alle mogelijke manieren tv-programma’s bedacht. Sommige pakken heel goed uit en sommige wat minder. Ik ben heel enthousiast, want we hebben net de eerste opgenomen. Over het eerste resultaat: ik ben een blij man.”

Wedden Dat Ik Het Kan is vanaf deze week de nieuwe zaterdagavondshow van SBS 6. “Het is spectaculair en leuk familie-entertainment. Het is echt gelukt. We maken televisie met de gewone Nederlander. En niet weer met bekende Nederlanders die leuk willen zijn. Maar gewoon met Piet en Hans. Dat maakt het van het volk en van de mensen en dat past denk ik goed bij SBS.”

Van der Boom heeft geen zin om in de media te roepen dat iedereen moet gaan kijken. “We hebben een mooi decor en gaan niet lopen roepen dat iedereen moet kijken. Als je toevallig zaterdagavond op de bank zit en het mee wil pakken, dan vind ik het leuk. Ik heb geen target voor kijkcijfers. Elke kijker die wij nu sprokkelen, is van ons en we hopen dat ze er een week later weer zitten.”