‘Ik Hou Van Holland meest humoristisch’
De RTL 4-show Ik Hou Van Holland met Linda de Mol is het meest humoristische programma van de Nederlandse tv. Dat is de uitkomst van het Nederlandse Humoronderzoek 2011, heeft Comedy Central vrijdag laten weten. Ik Hou Van Holland kreeg van de respondenten het rapportcijfer 7,5 voor het humorgehalte. “Wat zeker niet als humorvol wordt beschouwd zijn de realitysoaps Oh Oh Cherso en Oh Oh Tirol. Qua humor sco- ren deze shows zelfs een onvoldoende“, meldt de zender.
Op humorgebied scoort RTL 4 volgens het onderzoek ook met Ushi en Dushi en De TV Kantine. “Van Duin op z’n best en Koefnoen zijn geen verrassingen als het gaat om hoge bekendheid én hoge waardering.”
Ruben Nicolai is volgens het onderzoek de tv-presentator met de meeste humor. “Van de tv-presentatoren die wel een hoge bekendheid genieten, komt Linda de Mol als beste uit de bus. Daarnaast zijn Wendy van Dijk en Irene Moors ook erg geliefd als het om humor gaat. Irene wordt zelfs net iets grappiger gevonden dan directe collega Carlo Boszhard.”
Platte humor is volgens Comedy Central uit. “De melige humor van Gordon en Gerard Joling zijn uit de gratie, net als Robert Jensen en Patty Brard.”
Het jaarlijkse humoronderzoek is door onderzoeksbureau Intomart Gfk uitgevoerd onder ruim 900 Nederlanders tussen de leeftijd van 16 jaar en 100 jaar.

Reply With Quote