‘De Wereld Draait Door hoort bij top Europese tv’

Menno Buch is zeer enthousiast over de VARA-talkshow De Wereld Draait Door van Matthijs van Nieuwkerk. Het is op toptelevisie. Dat vertelt de tv-maker in VARAgids. Buch vindt dat DWDD bij de Champions League van de televisie hoort. “DWDD hoort bij de Top 5 van Europese programma’s. Hoor je wat ik zeg? Het moet eens gezegd worden: Matthijs en zijn programma behoren tot de Europese Top 5. En ik kan het beoordelen. Het is bril-jant“, zo laat de presentator weten.

Weinig programma’s zijn volgens Buch zo goed als DWDD. “Er zit geen slijt in en het is zwaar verslavend. Er is geen land te vinden waar ze zo’n type programma hebben dat zo goed is.”

Voor een groot deel te danken aan Van Nieuwkerk, denkt Buch. “Ja, hij moet het doen. Hij moet ook niets anders gaan doen, believe me, dit is zijn ding. Matthijs is DWDD. En als hij eens niet lekker is dan kan een ander het een keer overnemen, maar dan gauw weer beter worden.”

“Pauw & Witteman kun je ook niet vervangen door Knevel & Van den Brink. Zend dan drie maanden Mad Men uit, maar ga het niet nadoen.”

Menno Buch is zondag voor het laatst te zien met zijn programmaserie Buch in de Bajes op RTL 4. De uitzending begint om 20.00 uur.