Youp van ‘t Hek gevraagd voor Strictly Come Dancing
Youp van ‘t Hek is vorige week door de AVRO gevraagd om mee te doen aan het tv-programma Strictly Come Dancing, het vervolg op RTL’s Dancing with the Stars. Dat vertelt de cabaretier in zijn column in NRC Handelsblad. Van ‘t Hek vindt het een giller. “Volgens mij is half Hilversum blind, doof en krankzinnig. Ik, met mijn gymnastische lijf, ben gevraagd om mee te doen aan een dansprogramma dat een kijkcijferhit op de zaterdagavond moet worden! Ongeestig vind ik het niet“, vertelt hij.
De cabaretier kan het bijna niet geloven. “Ze hebben waarschijnlijk gedacht: al die artiesten zijn hoeren, die smachten naar aandacht en geld, dus dan zal die kleine bolle ook wel willen dansen. Als Johan en Wilfred durven te zingen….”
Het verzoek van de AVRO was een officieel verzoek. “Het is geen grap! Ik ben gevraagd voor een dansprogramma en overweeg om het te doen. Moet alleen de muziek nog kiezen. Ik denk aan Dries Roelvink. Of indiaan Joan Franka.”
“Maar het meest verheug ik me op mijn kleedkamer met zijn zestien verborgen camera’s, die al mijn genante danspasjes voor de spiegel stiekem opnemen. Ideetje van Reinout zelf. Of van Ruud Gullit. Ik kan niet wachten.”
Strictly Come Dancing is van augustus tot oktober te zien op Nederland 1. De presentatie is in handen van Reinout Oerlemans en Kim-Lian van der Meij.

Reply With Quote