‘RTL Boulevard hoort in nationale kijkritme’

Albert Verlinde heeft het idee dat zijn programma RTL Boulevard een belangrijk onderdeel is in het tv-ritme van heel Nederland. Dat vertelt hij in Avrobode. Verlinde is er trots op. “Toen Paulien Huizinga en ik begonnen met shownieuws, was entertainmenttelevisie nieuw. We delen tegenwoordig lief en leed met de sterren. Wat zij meemaken, is herkenbaar voor de kijkers. Men wil weten wie het met wie doet en waar die ruzie over gaat. Wij zitten in het nationale tv-kijkritme.”

Concurrenten zijn zelf ook programma’s met shownieuws gaan maken. “Dat ze ons nadoen, zie ik absoluut als een succes. Concurrentie zorgt ervoor dat je jezelf wil onderscheiden met leuke invalshoeken en nieuwe nieuwtjes. Iedere dag moet je de kijker weer zien te lokken. Hij moet een kaartje kopen voor Boulevard en niet voor een van de andere programma’s. Dat houdt je scherp.”

“Mijn contacten zijn inmiddels zo goed dat ik niet bang ben dat een ander iets eerder weet; ze bellen mij als een van de eersten. Dat loopt wel in de tientallen belletjes per dag. Ik weet vaak meer dan ik vertel, omdat ze mij vragen iets nog even stil te houden. Dat kan vervelend zijn, zeker als je krap in de onderwerpen zit voor een uitzending.”