‘SBS gaat komend seizoen verrassen’
Karin de Groot, directeur van tv-producent IDTV en voormalig Net5-baas, heeft vertrouwen in de nieuwe programmering van SBS. Dat vertelt de mediavrouw in Veronica Magazine. De Groot verwacht dat SBS marktaandeel gaat winnen in het nieuwe seizoen. “Ik denk dat de hele SBS-groep voor een grote verrassing gaat zorgen“, zegt ze. “Ik verheug me op de nieuwe koers die SBS gaat varen en denk dat het met de nieuwe programmadirecteur snel een duidelijk profiel krijgt.”
SBS heeft een eigen gezicht nodig, stelt De Groot. “Als de zenders een duidelijk karakter hebben, gaan ze weer een eigen publiek bedienen. RTL en SBS kunnen prima naast elkaar bestaan en aanvullend op het tv-aanbod zijn.”
Buitenlands drama is een belangrijk onderdeel van de SBS-programmering. “Bij Net5 en Veronica zijn ze van grote waarde. Ook de NPO heeft aangegeven meer series te gaan programmeren. Grey’s Anatomy heeft veel gedaan voor Net5, bij RTL is CSI een echte blikvanger.”
Verwacht De Groot nog een verrassing in het nieuwe seizoen? “Ik verheug me erg op het nieuwe programma van Frans Bauer bij de TROS.“

Reply With Quote