‘RTL 4 chagrijnig om Villa Morero’
RTL 4 is vast chagrijnig dat SBS 6 met Villa Morero komt, de talkshow met personages uit de RTL-hit Gooische Vrouwen. Dat zegt tv-baas Remko van Westerloo van SBS in De Telegraaf. Van Westerloo is er blij mee. “Villa Morero is een talkshow waarin Peter Paul Muller in de rol van zijn alter ego Martin Morero bekende Nederlanders interviewt. Een geheel nieuw gegeven, ik ken niets wat hierop lijkt. Reken maar dat ze bij RTL 4 chagrijnig zijn dat ze dit niet hebben“, zo vertelt hij.
Villa Morero is slechts een van de vele nieuwe titels die SBS er bovenop moet helpen. “Ik denk alles bij elkaar zo’n veertig stuks; daar zullen er best een paar tussen zitten die niet aanslaan. Producenten hebben in zeer korte tijd heel veel nieuwe dingen voor ons gemaakt en daar zitten haken en ogen aan. Dat risico moeten we nemen.”
“Maar als we falen,” vervolgt hij, “dan zetten we er met diezelfde snelheid iets anders neer. Maar ik verwacht gewoon een stijgende lijn in de kijkcijfers. Zo’n 1,5 à 2 procent groei ten opzichte van vorig najaar moet haalbaar zijn. Dat kan ik makkelijk zeggen, want dat was echt dramatisch.”
SBS 6 moet weer een brede, vrolijke familiezender worden zonder pretentie, benadrukt hij. “RTL 4 heeft heel handig de hulpprogramma’s naar zich toegetrokken, dat was vroeger typisch SBS 6. Wij willen nu doorevolueren naar een zender met een net iets andere uitstraling.”
Naast shows als Dokter Tinus en Sterren Springen, lijkt SBS de grootste kanshebber om vanaf volgend jaar de Eredivisie-samenvattingen uit te gaan zenden. “Maar niet tegen elke prijs, zeg ik er meteen bij“, besluit hij.

Reply With Quote