Sterftelefoongidssterf.nl krijgt Kamermeerderheid [UPDATE]
De ophef rond de website sterftelefoongidssterf.nl houdt zelfs de Kamer bezig. Een meerderheid in de Kamer schaart zich achter het voorstel van internetjournalist Alexander Klöpping die de site in het leven riep om te protesteren tegen het verspillen van papier.
Vorige week schreven we over de website sterftelefoongidssterf.nl, een website die protesteert tegen het ongevraagd opsturen van telefoonboeken. Een verspilling van papier want heel veel mensen zoeken tegenwoordig online zo stelt Klopping. Hij ziet zich gesteund door een meerderheid in de kamer want ook PvdA, CDA, SP, D66, GroenLinks en de ChristenUnie denken er zo over, zo meldt het NOS. De zes partijen willen nu de Telecomwet aanpassen waarin staat dat er een verplichting is om de gids te verspreiden. Kritiek op het ongevraagd versturen van de Telefoongidsen bestaat al langer maar de url-naam ‘sterftelefoongidssterf.nl zorgde voor hernieuwde aandacht. Ook van De Telefoongids zelf die dreigede met juridische stappen om de site offline te krijgen zoals wij eerder berichtten.
UPDATE 11:55 20-08-2012: de NOS meldt nu dat de conclusie dat er een Kamermeerderheid is toch bij nader inzien 'voorbarig' lijkt.




Reply With Quote