‘De Volkskrant doet RTL Boulevard na’

Daphne Deckers vindt dat De Volkskrant op hypocriete wijze RTL Boulevard nadoet. Dat laat ze blijken in Veronica Magazine. Deckers kan er wel om lachen “De Volkskrant behandelt exact dezelfde onderwerpen als Boulevard in hun showbizzrubriek. O leuk, denk ik dan, ze doen Boulevard na haha. Ze gebruiken zo’n toontje van: we kijken er heel erg op neer, maar ondertussen plaatsen ze wel zó’n verhaal over Estelle en Badr Hari“, zegt de vaste invaller van Winston Gerschtanowitz.

Die toon hoeft De Volkskrant helemaal niet aan te slaan, vindt ze. “In De Volkskrant lees ik alle onderwerpen terug die wij behandelen in Boulevard. Mensen houden nu eenmaal van entertainment.”

RTL Boulevard neemt het nieuws volgens haar. “RTL Boulevard maakt geen nieuws, we zijn nieuwsvólgers. Als we iets willen bespreken, bellen we eerst de manager, de persoon zelf, alles wordt geverifieerd. We posten niet in kliko’s, zoals de paparazzi nog wel eens willen doen.”

Deckers voelt zich op haar plek bij de showrubriek. “Weet je, ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik écht mezelf ben op televisie. Tien jaar geleden had ik dit niet gekund.”