Johan Derksen lacht om Hilversums ‘inteeltgezelschap’
Johan Derksen vindt het onbegrijpelijk hoe grote tv-sterren ook dit jaar weer hunkerden naar de Gouden Televizier-Ring. Dat vertelt de Ringwinnaar aan de VARA. Alleen al een nominatie brengt tv-sterren in extase. “Ik vermaak me kostelijk met al die ambitieuze jongens en meisjes die schaamteloos openlijk hunkeren naar die felbegeerde trofee, alsof er geen andere prioriteiten in het leven bestaan. Het schijnt allemaal erg eervol te zijn, maar het heeft mij verder niets opgeleverd.“
De Ring ging vrijdagavond naar The Voice of Holland. “Al die anonieme bekende Nederlanders slaken weer geacteerde gilletjes van opwinding en denken dat de Televizier-Ring hun leven een andere wending geeft. Ik kan ze uit die droom helpen. Bij mij ligt dat kleinood in een keukenla, daar bewaar ik mijn klatergoud.”
Derksen zat vrijdag niet in de zaal. “Ik heb niets met de tv-wereld. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet, maar acteren genegenheid voor elkaar. Daar wil ik geen deel van uitmaken, zeker niet in een gehuurde smoking in Carré. Ik voel me niet thuis bij dat enge inteeltgezelschap.”
Vorig jaar won Voetbal International de ring en collega Wilfred Genee was uitermate blij. “Ik gunde het hem van harte, evenals onze directeur Marco Louwerens, die met beperkte middelen zijn zender moet runnen en ook dolgraag van The A-Team en al die blote tieten af wil.”
Zelf doet het hem niet veel. “Ik heb zelden zo’n lelijke ring gezien.“

Reply With Quote