-
Administrator
‘Microsoft wil Windows Live Messenger opheffen’
Microsoft zou plannen hebben om afscheid te nemen van zijn jaren oude chatdienst Windows Live Messenger. Gebruikers zouden moeten overstappen naar Skype. Dat meldt The Verge.
Volgens The Verge worden de plannen zeer binnenkort, mogelijk binnen een week, aangekondigd.
Op dit moment is het al mogelijk om bij Skype in te loggen met de gebruikersnaam van Windows Live Messenger.
Windows Live Messenger, voorheen MSN, was ooit erg populair, met name bij de Nederlandse jeugd, maar die heeft de aandacht verlegd naar Facebook. In de VS heeft Windows Live Messenger nooit het marktaandeel van rivalen AOL Messenger en Yahoo Messenger kunnen evenaren.
MSN (The Microsoft Network) begon in 1995 als internetaanbieder. De chatapplicatie werd in 1999 gelanceerd. Er ontstond zelfs een nieuw werkwoord in Nederland: ‘msn’en’. De naam MSN werd later gewijzigd in Windows Live Messenger.
-
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
-
Forum Rules