‘Peter R. de Vries moet van de buis af’
Frits Huffnagel, politiek commentator voor Omroep WNL, ergert zich groen en geel aan Peter R. de Vries. Dat vertelt hij in VARAgids. Huffnagel heeft er schoon genoeg van. “Die man moet van de buis. Hij gaat tekeer tegen mensen die een veel grotere verantwoordelijkheid dragen dan dat hij ooit zal krijgen. In een ver verleden wilde hij vijftien procent van de stemmen voor de verkiezingen van de Tweede Kamer. Dat lukt niet en nu staat hij met een ergerniswekkende toon vanaf de wal te roeptoeteren.”
De Vries is niet zijn enige ergernis. “Naar Maarten van Rossem kan ik ook niet zo goed kijken. De man is hoogleraar Amerikanistiek, maar komt nooit verder dan te vertellen wat een vreselijk land Amerika is. Kies dan een ander land! Ik hou niet van zijn cynisme.”
Ook Andries Knevel en Tijs van den Brink doen het helemaal fout. “Knevel & Van den Brink is een heel ander programma – de betweterigheid van die mannen staat mij weleens tegen. Pauw en Witteman luisteren beter. De EO-broeders bedenken van tevoren waar het gesprek moet eindigen. Als het gesprek ze niet bevalt, gaan ze sturen.”
“Geef mij maar de jongere garde als Twan Huys en Mariëlle Tweebeeke. Eva Jinek is als interviewster ook scherp. Maar ik snap niet dat ze de gasten in Eva Jinek op Zondag op zo’n verschrikkelijke bank neerzetten. Die kerels hebben nog een broek aan, maar als dame komt het toch niet in je op om daar in een rok te gaan zitten.”

Reply With Quote