‘Mannen Van Een Zekere Leeftijd niet heel RTL 4’

Mannen Van Een Zekere Leeftijd is alles behalve een typisch RTL 4-programma. Dat stelt regisseur Hadassah de Boer in VARAgids. De zaterdagshow had prima bij een andere omroep op tv gekund, zegt ze. “Mannen Van Een Zekere Leeftijd is niet per se een programma voor RTL 4. Juist niet, maar de zender wilde het experiment graag aangaan. RTL 4 is een nieuwe weg ingeslagen met meer cabaret – Dit Was Het Nieuws bijvoorbeeld – en soms een wat gewaagder programma.”

Tot nu toe maakte De Boer vooral programma’s voor de publieke omroepen. “Een programma maken voor een commerciële omroep is anders dan voor een publieke. Middenin de uitzending zit een break en tussentijds moet er worden samengevat: waar staan we en wat gaan we nu doen? De kijker wordt iets meer aan de hand genomen. Door een voice-over bijvoorbeeld.”

Daar maakt Mannen Van Een Zekere Leeftijd veel gebruik van. “Dat is echt een vondst voor Mannen Van Een Zekere Leeftijd! De vertelstem heeft een snedige toegevoegde waarde. Ik ben heel blij dat ik een keer anders moest denken.”

“Als ik naar een commerciële zender kijk, let ik tegenwoordig goed op de structuur van het programma. Hoe de samenvattingen in elkaar zitten bijvoorbeeld.”

Het programma is elke zaterdag om 22.15 uur te zien op RTL 4.