Het pakket van Digitenne is sinds dit weekeinde landelijk zonder smartcard te ontvangen. Vlak na middernacht op 1 januari ging het signaal van de meeste zenders op zwart na een storing.

De storing in de codering en met name dan het vrijschakelen van de smartcards van de abonnees die het Digitenne-product afnemen trad meteen met het nieuwe jaar op. Enkel de Free to air zenders (NPO1, 2, 3 en regionale tv) deden het nog. KPN heeft daarop de Conax codering tijdelijk 'softcodering' gemaakt, zodat iedereen toch beeld heeft. De codering is nog actief, maar in feite kan vrijwel iedereen met een free to air DVB-T ontvanger nu ook het gehele Digitenne aanbod bekijken en dat is ook inclusief Fox Eredivisie Live 1. Wie de zenders wil opzoeken dient nadrukkelijk wel een scan voor gecodeerde zenders uit te voeren. Hoe lang deze situatie duurt is onduidelijk, maar in elk geval totdat de klanten met actieve codering weer beeld kan worden gegarandeerd.