Zo leg je het nut van open source uit aan je manager
Bedrijf achter Linux-AI Mycroft ziet vooral concurrentie-voordelen.
Met een klein team opboksen tegen een grote ontwikkelorganisatie is bijna niet te doen. Maar met een community die enthousiast raakt van innovatieve code, vergroot je ontwikkelcapaciteit, stellen de makers van de AI-engine achter digitale assistent Mycroft.
De Siri voor Linux, Mycroft, moet veel beter beheersbaar zijn dan propriėtaire concurrenten. Voor de ontwikkeling van de code werd open source-software gebruikt, zoals Ubuntu Snappy Core van partner Canonical. De AI-software die het hart vormt van Mycroft, Adapt, werd getest op open source-hardware als de Raspberry Pi en Arduino.
Concurreren met grote jongens
De makers van Mycroft leggen uit hoe ze het open sourcen van de Adapt-code uitlegden aan de business-kant, die in de regel meer voelt voor propriėtaire ontwikkeling. "Ik legde het op deze manier uit: Ik heb geen geld uitgegeven en mijn software is binnen 20 minuten na de release verbeterd", vertelt Mycroft AI's CTO Ryan Sipes aan Linux.com.
"We kunnen alleen maar concurreren met bedrijven als Amazon en Google door open source te gaan", aldus Sipes. "Intern hebben we misschien 5 mensen in totaal, dus we kunnen de concurrentie met die grote bedrijven niet aan. Maar het coole is dat we na 20 minuten van het vrijgeven van Adapt een pull-request kregen. We hadden onze eerste bijdrage binnen."

Reply With Quote