Snow Leopard krijgt onverwachte update

Zodat oude gebruikers de appstore kunnen blijven gebruiken.

Het is alweer bijna zeven jaar geleden dat Apple de zevende iteratie van OSX uitbracht. Inmiddels is de ondersteuning al lang en breed verlopen en hoeven gebruikers, die nog steeds het oude systeem gebruiken, al jaren geen update te verwachten... tot nu.

De update zorgt ervoor dat Snow Leopard-gebruikers de appstore van Apple kunnen blijven gebruiken. Er wordt een nieuw certificaat geïnstalleerd en een aanpassing gemaakt aan het notificatiesysteem van de appstore.




Deze update maakt het ook mogelijk voor Snow Leopard-gebruikers om te upgraden naar een nieuwere versie van OS X, maar alleen als de desbetreffende Mac wordt ondersteund door de nieuwe versie van OS X.

Toch is het handig om te upgraden naar een nieuwere versie van OS X als je Mac dat ondersteunt. Er zijn steeds meer apps die niet meer werken op oudere versies, als Snow Leopard, waardoor de bruikbaarheid van de appstore afneemt.