Zo integreer je Macs in je Windows bedrijfsnetwerk
Essentiële admin-tips voor de Apple-gebruikers op kantoor.
Als je nog steeds denkt dat Macs alleen nog gebruikt worden voor design en marketing heb je het mis. Steeds meer bedrijven gebruiken Apple-computers en dat zorgt ervoor dat de vraag naar Mac-beheer toeneemt.
Afgelopen herfst, bijvoorbeeld, zat IBM nog met Apple rond de tafel om te bespreken hoeveel medewerkers er met Mac's zijn. Er zouden in totaal zo'n 50000 Macbooks worden besteld.
De mate en snelheid waarmee IBM de Apple-computers inzette is bewonderingswaardig. Maar de kosten die het bedrijf hiermee heeft bespaard, zijn nog indrukwekkender. Volgens CFO Luca Maestri heeft IBM ongeveer $270 per medewerker bespaard ten opzichte van de pc-gebruikers. IBM VP Fletcher Previn meldt dat maar 5 procent van alle medewerkers contact heeft opgenomen met de helpdesk, tegenover 40% van de pc-gebruikers.
Een grote Mac-uitrol wordt steeds aantrekkelijker voor veel organisaties, vanwege de potentiële kostenbesparing op ondersteuning, betere beveiliging en betrouwbare hardware. Dit geldt ook voor de gebruikersvraag en -tevredenheid. Integratie met Apple's ecosysteem, vooral in het geval van de iPhone.
In deel 1 van dit driedelige artikel hebben wij een paar handige tips en tools neergezet die het integreren van Mac's op de werkvloer een stukje makkelijker maakt.
Volgende pagina: Schalen is belangrijk wanneer je bezig bent met Mac-uitrol




Reply With Quote