Telenet heeft donderdag eerder dan gepland de overname afgerond van de Belgische mobiele operator Base. Daarmee heeft het zusterbedrijf van Ziggo in België een eigen mobiel netwerk.
Een week geleden heeft de Europese Commissie als laatste concurrentieautoriteit het licht op groen gezet voor de deal ter waarde van ruim 1,3 miljard euro. De verwachting in januari was al dat dit zou gebeuren. Telenet heeft nu met de vorige eigenaar van Base, te weten KPN, de transactie uitgevoerd en daarmee een eigen mobiel netwerk. Toch verandert er voor Telenet klanten voorlopig weinig en dat geldt ook voor alle huidige klanten van Base. Een voorwaarde was dat Base haar aandeel in Mobile Vikings van de hand deed. Dit is nu in handen van Medialaan (het bedrijf achter VTM) en deze operator blijft gewoon ook gebruik maken van de zendmasten van Base.




Reply With Quote