De U.S. Federal Communications Commission (FCC) heeft positief beslist over een voorstel om abonnementen van tv-providers lost te koppelen van de settopboxen.
Het voorstel is met een meerderheid aangenomen en wordt nu aan het publiek en bedrijfsleven voorgelegd om hun mening erover te geven. De maatregel zou een revolutie in tv-land ontketenen. In het kort komt de nieuwe richtlijn er op neer dat tv-abonnees hun zenderpakket op elke denkbare settopbox moeten kunnen bekijken, zelfs op een Apple TV. Dit in plaats van een gedwongen (huur)box van bijvoorbeeld Comcast, DirecTV, Time Warner Cable et cetera. Settopbox producenten kunnen dan voordeligere boxen maken met een interface die toegang biedt tot het gewenste zenderpakket. De FCC wil de maatregel doorvoeren omdat Settopboxen steeds duurder worden en veel abonnees die zelfs huren voor meer dan 200 dollar per jaar. De implementatie van het voorstel kan wel problematisch worden want de tv providers houden liever de controle over waar hun content te zien is.




Reply With Quote