De Brabantse glasvezelaanbieder HSLnet os om financiële problemen gekomen. Het is niet uit te sluiten dat een faillissement volgt. HSLnet exploiteert een glasvezelnetwerk in Heeze-Leende. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.




HSLnet heeft meer aansluitingen nodig om de financiële problemen het heeft te kunnen bieden. Het glasvezelnetwerk is in alle kernen van Heeze-Leende in alle woningen en op het bedrijventerrein De Poortmannen beschikbaar. Het bedrijf heeft sinds de oprichting in 2012 echter slechts 2600 klanten aan zich weten te binden. Mocht het tot een faillissement van HSLnet komen dan kost dat de gemeente Heeze-Leende 4,5 miljoen euro. De gemeente bij externe partijen advies over de ontstane situatie vragen. Daarbij wordt onder meer gekeken de mogelijkheden van extra financiering of verkoop van het glasvezelnetwerk.


Geschreven door: Jarco Kriek