In het Amsterdamse Vondel CS is in bijzijn van een groot publiek zaterdagavond Klaas van Kruistum als de mol van 2016 bekendgemaakt. De winnaar van het programma is Tim Hofman geworden.

Wie is de mol is ook na vele seizoenen nog ongekend populair. Ellie Lust, een bekend gezicht van de politie viel al vrij snel uit het spel, maar haar optreden maakte veel los. De politie heeft goed nagedacht over haar deelname. De speculaties over de mogelijke winnaar gingen een tijdlang vooral tussen Tim Hofman en Klaas van Kruistum waarbij deze uiteindelijke winnaar ook het vaakst werd genoemd. De speler die de mol was heeft dit de afgelopen tijd op straffe van een hoge geldboete strikt geheim moeten houden. Het programma was vrijwel de gehele periode op de zaterdagavond het beste of bijna best bekeken programma. Unicef kreeg veel aandacht door dit programma vanwege het ambassadeurschap van Klaas. Ook in België is Wie is de mol nog altijd razend populair. Het wordt daar op maandagavond op Vier uitgezonden en die zender scoort daarmee ook enorm hoge kijkcijfers.