De voortschrijdende digitalisering heeft zowel in delen van België als delen van Duitsland nadelige gevolgen voor de doorgifte via de kabel van de Nederlandse zenders NPO 1 en NPO 2.
Bij UnityMedia, het Duitse zusterbedrijf van Ziggo, verdwijnt per 26 april NPO 2 geheel van de kabel. Het was de enige NPO-zender die nog werd doorgegeven in het analoge zenderaanbod in diverse regio's die aan Nederland grenzen. Van digitale doorgifte is bij Unitymedia geen sprake en daarmee verdwijnt de NPO vrijwel geheel van de Duitse kabel. Enkel NetCologne geeft NPO 1 en NPO 2 door in Keulen en enkele omringende gebieden. Het schrappen van NPO 2 uit het analoge aanbod hangt samen met de voortschrijdende digitalisering.
VOO schrapt NPO analoog
Ook een deel van de Belgische kijkers op de kabel raakt de zenders NPO 1 en NPO 2 binnenkort kwijt. VOO, een kabelmaatschappij in Wallonië en Brussel, schrapt namelijk eveneens vanwege de voortschrijdende digitalisering een aantal analoge kanalen. In het analoge aanbod blijven vooral Waalse en Franse zenders over. Veel klanten reageren boos en zien de aanpassing alleen maar als een poging om duurdere digitale abonnementen te verkopen.




Reply With Quote