Ziggo TV-piraten opgepakt
Dat het uiteindelijk nooit loont om abonnementen illegaal te verkopen is al meermaals gebleken. Ook nu zijn weer tv-piraten opgerold die Ziggo tv-diensten hackten en doorverkochten.

De politie van Utrecht meldt woensdag dat een 43-jarige man uit De Meern en een 48-jarige man uit Nieuwegein zijn opgepakt wegens hacken en oplichting. Bij huiszoekingen in Zeist en De Meern werden twee servers in beslag genomen. De aanhoudingen zijn het gevolg van een aangifte door telecomreus VodafoneZiggo. De opgepakte mannen worden verdacht van het jarenlang verkopen van illegale en goedkopere Ziggo-TV-abonnementen via sharing op meerdere online-servers. Mogelijk zijn daarmee meer dan duizend bediend.